PROSES BERPIKIR KREATIF SISWA LEVEL MULTISTRUCTURAL PADA TAKSONOMI SOLO DALAM MEMECAHKAN MASALAH MATEMATIKA
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Asikin, M. 2002. Pengembangan Item Tes dan Interpretasi Respons Mahasiswa dalam Pembelajaran Geometri Analit Berpadu pada Taksonomi SOLO. Jurnal Pendidikan dan Pengajaran IKIP Negeri Singaraja.
Chick. 1998. Cognition in the Formal Modes: Researches Mathematics and SOLO taxonomy. Mathematics Education Research Journal. Vol.10, No. 2, 4-26 diakses pada tanggal 15 Januari 2017
Clemens, S.R., et al. 1984. Geometry with Applications and Problem Solving.Canada: Addison-Wesley Publising Company, Ins.
Fisher. 1995. Thinking Children to Think. Cheltenham. United Kingdom : Stanley Thornes Ltd.
Silver.1997.Fostering Creativity through Instruction Rich in Mathematical Problem Solving and Thinking in Problem
Posing.http://www.fiz.karlsruhe. de/fiz/publications/zdmZDM Volume 29 (June 1997) Number 3. Electronic Edition ISSN 1615- 679X. didownload tanggal 6 Pebruari 2017
Siswono.Tatag. 2000. Upaya meningkatkan kemampuan berpikir kreatif siswa melalui pengajuan masalah. Jurnal Pendidikan Matematika dan Sains (JMPS). 10 (1): 1-9.
Siswono. Tatag. 2009. Meningkatkan Kemampuan Berpikir Kreatif Siswa. Jurnal. Surabaya: Universitas Negeri Surabaya
Widadah. Soffil .2015. Profil Konflik Kognitif Dalam Memecahkan Masalah Dengan Intervensi Ditinjau Dari Perbedaan Gender. Jurnal Edukasi.Vol.1 No. 2.
DOI: http://dx.doi.org/10.53712/sigma.v3i2.426
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Indexed by:
Published by Prodi Pendidikan Matematika FKIP Universitas Madura
Jl. Raya Panglegur Km 3,5 Pamekasan
Phone: (0324) 322231
website: http://http://ejournal.unira.ac.id/index.php/jurnal_sigma/index
Email: math@unira.ac.id
SIGMA by Universitas Madura is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.